advertise

روش های مختلف قفسه بندی

دانه نما

قفسه بندی فروشگاهی یکی از راه های معمول و رایج مورد استفاده در اکثر فروشگاه هاست از یک لاستیک فروشی تا یک مال چند طبقه یا دکه های کنار خیابان همه از قفسه ها برای نگهداری و جلو دید قرار دادن اجناس استفاده می کنند. تهیه قفسه بندی، نصب و معمولا دمونتاژ آن جزو هزینه هایی است که یک فروشگاه باید در نظر داشته باشد. شکل و شمایل و ویژگی های قفسه ها می تواند باعث افزایش فروش یا برعکس کاهش فروش می شود. بنابراین جزو موارد مهمی است که باید به دقت بررسی و انتخاب دقیقی در مورد آن انجام شود. یکی از موارد بسیار مهمی که بایستی در فروشگاه ها اعم از فروشگاه های هایپر و سوپر مارکت های بزرگ تا یک مغازه معمولی مدنظر قرار بگیرد. قفسه بندی کالا هاست. روش های زیادی برای چینش محصولات بر روی قفسه ها وجود دارد. همچنین انواع مختلفی از قفسه ها با قابلیت های مختلف و مدل های گوناگون محصول و فروشگاه، تولید شده و در بازار وجود دارد. مهم ترین جایی که مشتری از آن به محصولات نگاه می کند بخش زیادی از زیبایی بصری هر فروشگاهی به قفسه بندی آن فروشگاه اعم از طرح و رنگ و اندازه آن وابسته است. قفسه باید به شکلی باشد که در خرده فروشی ها به نوعی مشتریان را دعوت به خرید کند. این موضوع در بازاریابی نقش مهمی دارد. اما غیر از این انتخاب قفسه ها موضوعی بسیار علمی است و بایستی طراحی و نظارت درستی بر چینش قفسه ها و نوع و اندازه آنها وجود داشته باشد. قفسه ها در جنس های مختلف و روش های ساخت مختلف وجود دارند. یک نکته مهم که بایستی در خرید لوزام و تجهیزات فروشگاهی در نظر داشته باشیم نحوه نصب و باز کردن آن است. باید به این فکر کنیم که آیا قرار است زود به زود این قفسه ها جابجا شوند و در این صورت بایستی از قفسه هایی که استفاده کرد که به راحتی نصب و جدا شوند.


دانه نما

قفسه ای که مواد خوراکی در آن نگهداری می شود طبیعتا با قفسه مواد شوینده بایستی فرق داشته باشد. محصولی که شما می فروشید که به شدت نیازمند فقسه بندی مورد نیاز خود است. اگر این مورد به خوبی انجام شود تاثیر زیادی روی فروش خواهد گذاشت. در این زمینه مهم این است که سطحی که با محصول تماس مستقیم دارد از چه جنسی است؟ مثلا اگر قطعات سنگین و تیز و برنده هستند نباید از قفسه چوبی استفاده کرد. و ممکن است بر اثر گذاشتن و برداشتن محصول آسیب دیده و کیفیت خود را از دست بدهد و موجب وارد آمدن خسارت و هزینه به کسب و کار شما وارد شود.حتما وزن محصولات را در هنگام انتخاب قفسه در نظر داشته باشید. قفسه باید ظرفیت لازم برای نگه داشتن بار و آسیب ندیدن را داشته باشد. اگر قطعات و محصولات سنگین را دارید، از قفسه های فلزی یا چوبی با طول کم جدا کنید.

دانه نما

از طرفی دیگر نیازی نیست که محصولات سبک را روی قفسه های بسیار حجیم قرار دهید. برای این محصولات از قفسه های ضعیف تری که هزینه پایین تری دارند استفاده می شود. استایل و شمایل قفسه بندی را متناسب با کار خود انتخاب کنید. هم اکنون به دلیل پیشرفت صنایع انواع و اقسام قفسه ها در بازار وجود دارند و یا طرح هر شخصی را نیز می توان تولید کرد . حتی برای کسب و کار خود هدف و ایده ای دارید سعی کنید آن ایده در استایل قفسه های شما نمایان یاشد. رنگ ،طرح و اندازه قفسه های یک کتاب فروشی با یک هایپر مارکت بایستی تفاوت داشته باشد. سعی کنید مفهوم برند خود را با شمایل و رنگ و دکور فروشگاه خود هماهنگ تر کنید. تا حد امکان از قفسه هایی استفاده کنید که امکان دزدی را کم کند. روزانه در بسیاری از فروشگاه ها دزدی از قفسه ها صورت می گیرد و گذاشتن صرف دوربین های مدار بسته نمی تواند به تنهایی این معضل را حل کند. شکل و طرح قفسه ها در افزایش یا کاهش امکان دزدی از قفسه ها بسیار موثر است. در انتخاب و طراحی قفسه ها در نظر داشته باشید حالتی ایجاد کند تا دزدیدن محصولات که در فروشگاه های بزرگ اتفاق می افتد سخت شود؛ مثلا به شکلی که دید کافی برای محصولات داخل قفسه ها از همه جهت وجود داشته باشد.


قفسه ها را طوری انتخاب کنید که مانع از ایجاد ترافیک برای حرکت مشتریان باشد. افراد بسیار زیادی روزانه از هایپر مارکت ها فروشگاه های زنجیره ای غول آسا دیدن می کنند. بنابراین عادی است که برخی زمان ها جمعیت حاضر در فروشگاه بسیار زیاد باشد. اکثر افرادی که برای خرید می آیند معمولا از سبدهای چرخدار و فلزی فروشگاه برای پیدا کردن و حمل کالاها استفاده می کنند. یکی از مشکلاتی که بخصوص در هایپرمارکت ها مشاهده می شود، این است که بدلیل تعداد بالای مشتریان در بخش هایی از راهروها شلوغی باعت ترافیک و سخت شدن رفت و آمد شود. خصوصا زمانی که افراد سبد خرید خود را نیز حمل می کنند. بایستی طراحی قفسه ها و محصولاتی که در هر مکان گذاشته می شود طوری باشند که این مشکلات به حداقل برسد.

دانه نما

از قفسه بندی ای استفاده کنید که با فضای شما تناسب داشته باشد. قطعا یکی از موارد بسیار مهم و محدودیت هایی که در فروشگاه ها وجود دارد محدودیت فضا است. ممکن است شما فروشگاه بزرگی داشته باشید یا فروشگاه کوچکی داشته باشید در هر صورت بایستی در طراحی فضاها و دکوراسیون داخلی به نسبت اندازه قفسه ها و فضای در دسترس توجه کرد. گذاشتن قفسه های کوچک که نمی توان تعداد محصول کافی روی آن ها گذاشت طبیعتا هزینه فروشگاه را بالاتر برده و باعث اضافه کاری ها می شود. شرکت اسپات علاوه بر تولید طیف کاملی از انواع قفسه هایی که در فرمت های مختلف فروشگاه های خرده فروشی قابل استفاده است، با انجام تحقیقات در زمینه نیازمندی های بازارهای هدف، برنامه توسعه محصول خود را متناسب با نیاز مشتریان در نظر گرفته است.